Julefrid

längtar jag efter just nu! åå. att vakna på julaftons morgon, tassa upp till ljudet av the greatest christmas song in the world: Let it snow! artist okänd. dra upp persiennerna och se hur vackra stora snöflingor singlar ner mot marken och solen stiger vackert och himlen är blå och huset är tyst. och där, på kanten av sängen hänger den. Julstrumpan. mina vänner, jag lever för julstrumpan., innehållandes godis och små presenter typ nagelfil, en penna med ens namn på etcetera, är julstrumpan en av faktorerna som gör julafton så härlig :)

nej men verkligen, julen har alltid betytt mycket för mig. det är en tid av kärlek, värme, frid och lugn. en stämningsfull högtid värd att firas! jag blir verkligen kristen på julen och sen går det bort nån gång i mellandagarna. Förlåt gud! men jag kan ju inte hjälpa att jag väljer att tro på dig lite mer under juletid, när alla är glada och det doftar kryddnejlika, apelsin och julmust överallt? vet att det fortfarande är lång tid kvar till jul, men jag kan inte låta bli att börja längta redan nu, när snön har kommit och allt! och ja, jag måste mwedge, jag har redan plockat fram en och annan undangömd julskiva. KAN liksom inte hjälpa det!!! jag behöver Helga Natt!! gör inte ni det? om inte ska ni få smaka på en julmening som kommer få er att dregla efter pepparkakor och mys med familjen:

Från oss alla, till Er alla. En riktigt god jul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0