MODE

Jag älskar mode! Älskar hur kläder kan skapa en känsla och säga någonting om ens personlighet. det är något universellt som alla kan förstå och relatera till.  Just nu är jag väldigt inne på vintage, det tror jag att jag alltid kommer vara, för jag är en väldigt tillbakablickande och nostalgisk människa. Samtidigt älskar jag det nya, moderna och lekfulla. Tänkte med det här inlägget visa några få av mina favoritmärken och designers!
Ossie Clark: Ossie var stor på 60- och 70 talen och hans kläder är färgglada, svepande och kvinnliga. Jag älskar de för att de andas sextiotal och är så otroligt vackra!
Emma Watson, doesn't she look stunning? vintage-ossie
när det begav sig
Dolce & Gabbana: Ett klassiskt märke som de flesta hört talas om. I senaste numret av Elle var det ett reportage om de två gamla gubbtjuvarna och deras märke. först då fick jag upp ögonen för hur fantastiska deras kläder i. Nyckelorden är väl, dramatiskt, sexigt, elegant. och som det stod i reportaget: "att bära d&g är som att släppa fram italienaren i dig." och hur kan det bli dåligt? ;)
Italiano!!
Vem skulle inte vilja gifta sig i den här liksom?
Pucci: Färger, färger, färger, mönster, mönster, mönster! Man blir lycklig av Pucci helt enkelt.
Fortsättning följer...
:)

Kommentarer
Postat av: Anadora

OFTA emilio Pucci????? LOve you!! :D gud va glad jag blir hihi

2010-12-19 @ 12:34:52
URL: http://doita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0