Ljudminne

hello there! jag har tänkt på en sak igen.

Vissa låtar är så starkt kopplade till minnen att man liksom får flashbacks. Jag har haft ganska många såna flashbacks på sista tiden och därför tänkte jag här lista några av låtarna som för mig är starkt förknippade med minnen. Enjoy

Telephone-Lady Gaga feat. Beyonce.
att dansa till den här låten och sjunga med och drömma sig bort till och Lady Gaga utstyrslar var typ det enda jag och mina kompisar gjorde när den var som mest populär, var det vår/sommar i år? specillt populär kan den ha vrit med mig och anadora kanske.. :)

I say a little prayer for you-Aretha Franklin
Browneyed girl-Van Morrison
I heard it through the grapevine-Marvin Gaye

alla dessa är några av låtarna min mamma spelade när jag var liten. och man sjöng med på låtsasengelska. luthagen 2001. respekt.

Allt med Eros Ramazotti, Shaggy och Ted Gärdestad
spelades flitigt på våra roadtrips ner till skåne, med andra ord: sommaaaaaaar <3

We got to leave-Ceasars Palace (numera bara Ceasars)

åka i bilen med den här låten på jättehög volym, ensam med pappa med rutorna nere och vinden i håret och det var sommar och man försvann i den här låten för den är så jävla bra!!

nu måste jag gå men återkomer med mera låtar och minnen <3
fortsättning följer!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0