att våga

det börjar bli mörkare snabbare nu. redan kolsvart ute. och som vanligt har jag inte gjort allt jag sa att jag skulle göra. men skit samma. har funderat mycket. jag funderar alltid mycket men har kanske gjort det lika extra dem sista dagarna. på livet, sommaren, hösten, skolan, vad som är roligt och tråkigt, vad jag vill bli, vilket filmbolag som har den bästa början, slut. på hur snabbt allt går.

sommaren är som livet i miniversion. man föds, ungefär vid skolavslutningen, man är uppåt framåt den första halvan, gör grejer och några jobbar största delen av den. sedan börjar man sakta ner och inser hur skönt det är att bara vara ledig och inte behöva pressa en själv till att hitta på saker. är det inte lite så i medelåldern? man mognar liksom. och sen mot slutet blir man ledsen för att det hela är slut men ändå känns det på något vis bra och förväntansfullt. som ett slut men också  som en början. jag tror åtminstone, att varken slutet på sommaren eller slutet på detta liv, är undergången, det definitivt sista. jag tro att slutet alltid är början. det måste vara det.

hittade en dikt i en biblioteksbok. vill dela den.

Att våga
Tårar som inte syns
gör mest ont

Känslor som inte får komma ut
är starkast

Ändå håller jag de inne
för att slippa smärtan
Att våga

therese thulin, 19 år ur När orden kräver andetag

imorgon fyller min syster två år. hon säger att hennes kompisar ska komma på kalas och hon gissar att hon ska få en boll i present. hon är så vacker när hon tror att ingen kollar, när hon mumlar och sjunger och leker. för sig själv. lugn och fundersam, man ser hur hennes lilla hjärna jobbar och jag kan fortfarande inte fatta att hon är här. hos oss. längtar till imorgon då jag får älska henne lite till. god natt



Kommentarer
Postat av: Anadora

jaa jag är uppe vid denna tid. villa höra lite ord från min fannykorv. du har alldeles rätt. det är verkligen som ett miniliv. MISS YOU LIKE HELL!!

2010-08-13 @ 02:36:31
URL: http://doita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0